Sunday, April 4, 2010

"PERMOHONAN KU" PADAMU YA ALLAH



Ya Allah … tiada ciptaan yang lebih indah selain karya Mu,
tiada kasih yang lebih tulus selain sayang Mu,
tiada maaf yang lebih dalam selain ampunan Mu,
tiada azab yang lebih pedih selain siksaan Mu,
tiada pemberian yang lebih bermakna selain nikmat Mu.

Ya Allah … jika aku termasuk golongan orang-orang yang Engkau ridhoi,
berilah aku segenggam asa dan setitik mardhatillah Mu
agar jika aku pulang kepada Mu di gelapnya malam menjadi teranglah jalanku,
jika aku pulang kepada Mu di terangnya siang menjadi lapanglah arahku


Ya Allah … tiada kebenaran yang lebih mutlak selain keberadaan Mu,
tiada jabatan yang lebih tinggi selain keagungan Mu,
tiada putih yang lebih bersih selain kesucian Mu,
tiada kesesatan yang lebih buruk selain mengingkari Mu,
tiada kelalaian yang tak disengaja selain lupa mengingat Mu

Ya Allah … jika aku termasuk golongan orang-orang yang Engkau benci,
berilah aku selaut cahaya dan segunung hidayah Mu
agar jika aku berjalan ke arah Mu
dalam sesatnya gelap luruskanlah tujuanku,
jika aku berjalan ke arah Mu
dalam terangnya keangkuhan perbaikilah cara hidupku

Ya Allah aku bermohon kepada Mu :
dekaplah jiwaku,
genggamlah nuraniku,
pasungkan sanubariku
jenguklah hatiku,
agar kolbuku selalu mencintai Mu


Ya Allah aku bermohon kepada Mu
ikatlah waktu,
aturlah hidupku,
ingatkan matiku,
ambillah nafasku
agar aku selalu menjadi hamba Mu

No comments:

Post a Comment