Thursday, July 29, 2010

Kepadamu aku berserah

aku tunduk........menginsafi kekhilafan diri


sesungguhnya dugaan yang satu ini
maha berat buatku
sesungguhnya cabaran yang satu ini
melemahkan jiwaku
dan aku tertunduk........menyedari kekhilafan diri
dugaan seperti ini pastinya diutuskan
untuk menyedarkan aku dari lena yang panjang
dibaluti mimpi dan fantasi yang indah
sehingga aku terleka dan alpa terhadap-Mu
terlalu lekakah diri ini?
terlalu terlenakah diri ini?
benarkah aku telah menjauh dari-Mu?
benarkah aku telah melupakan nikmat dari-Mu?
persoalan demi persoalan mengasak minda
membuatku bingung,dan mindaku seakan terhenti,
tidak berfungsi, kosong, mati
andainya dugaan dan cabaran ini
adalah untuk mengejutkan ku,aku redha
andainya cabaran dan halangan ini adalah balasan
kepada kekhilafan ku, aku redha
biarkan aku diuji begini
biarkan aku dikejutkan begini
asalkan Kau masih menyayangi ku
daripada aku terlena dengan mimpi indah
dan Kau sebenarnya membenci aku
ampunkan aku, Ya Allah
ampunkan aku
umat-Mu yang hina,
umatmu yang keji
kerna aku hanyalah
insan yang hanya mengharap belas kasih dari-Mu
untuk membantu memilih jalan yang benar
untuk menyambung helaan nafas di bumi ini,
di bumi-Mu

Tuhanku yang satu......

No comments:

Post a Comment